W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Płużnica Edukacja, współpraca, rozwój

Dowód osobisty przez Internet

Klienci Urzędu Gminy w Płużnicy mogą składać przez Internet wnioski o wydanie dowodu osobistego. Cała procedura zajmuje kilka minut i wymaga przesłania zdjęcia w wersji cyfrowej oraz podpisania dokumentu elektronicznie.
 
Co będzie potrzebne, żeby korzystać z elektronicznych usług w urzędzie? Przede wszystkim każdy kto chce załatwić sprawę urzędową przez Internet musi posiadać konto na platformie ePUAP oraz profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Złożenie wniosku zatwierdzane jest za pomocą kodów sms, tak jak przy bankowości internetowej.
 
- Wiele osób wykonuje przelewy bankowe w Internecie. Chcemy przekonać mieszkańców naszej gminy, że w podobny sposób można załatwiać sprawy urzędowe. Nie trzeba składać wizyty w urzędzie, a wniosek można wypełnić i wysłać w dogodnym dla siebie czasie. Staje się to coraz łatwiejsze. Ponadto internetowy formularz wniosku częściowo wypełnia się sam, co jeszcze bardzie przyśpiesza cały proces – mówi Marcin Skonieczka, wójt gminy Płużnica.
 
Aby złożyć wniosek o dowód przez Internet wystarczy wejść na stronę pluznica.pl – zakładka: Załatw spawy przez Internet i kliknąć link: Wniosek o wydanie dowodu osobistego. System automatycznie przekieruje nas do wniosku, który znajduje się na platformie ePAUAP. Wypełnianie wniosku jest proste i bardzo intuicyjne. Przed wypełnieniem wniosku warto zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi zdjęcia jakie należy dołączyć do wniosku. Informacje na ten temat można znaleźć w zakładce: Wytyczne dotyczące zdjęć.
 
Następnie należy dołączyć plik zawierający aktualną fotografię, zgodną z wytycznymi oraz, w razie potrzeby, dodatkowe dokumenty. Jeśli to wymagane, także orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej. Wypełniony wniosek  należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym a następnie wysłać przez ePUAP na elektroniczną skrzynkę podawczą dowolnej gminy.
 
Ostatnim krokiem jaki należy zrobić jest odebranie potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego wraz z numerem wniosku, który umożliwi sprawdzenie na stronie obywatel.gov.pl, czy dowód jest już gotowy do odebrania. Gdy dokument będzie już gotowy należy odebrać go w urzędzie, w którym wniosek został złożony. Dowód należy odebrać osobiście. Dotychczasowy dowód osobisty należy zabrać ze sobą do urzędu.