W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Płużnica Edukacja, współpraca, rozwój

Relacja z kolonii w Centrum Edukacji Ekologicznej w Orłowie

kolonieW dniach 6-11 lipca w Centrum Edukacji Ekologicznej w Orłowie odbyły się kolonie dla dzieci z terenu gminy Płużnica. To trzeci tego typu wypoczynek zorganizowany przez Gminę Płużnica. Kierownikiem kolonii była pani Ilona Wiśniewska, wychowawcami poszczególnych grup: Kamila Pabian, Karolina Witkowska i Magdalena Dudzik-Gilewska.

Pierwszego dnia, po przyjeździe i rozlokowaniu w pokojach, dzieci poznały obiekt oraz regulaminy i zasady obowiązujące na jego terenie i w czasie trwania kolonii.  Po obiedzie odbyły się gry i zabawy integrujące grupę. Ciekawe było spotkanie z funkcjonariuszami policji, którzy przypomnieli podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w czasie letniego wypoczynku. Na zakończenie dnia odbyła się powitalna dyskoteka.
Drugiego dnia odbył się wyjazd do Bydgoszczy i Solca Kujawskiego. Pierwszą atrakcją była przejażdżka tramwajem wodnym po rzece Brdzie. Następnie udaliśmy się do Muzeum Mydła i Historii Brudu, w którym w bardzo ciekawy i humorystyczny sposób przenieśliśmy się w czasie do średniowiecza, ważyliśmy mydło w Kolonialce u Dziadziusia Ażurowego, a każdy mógł własnoręcznie wykonać pachnące mydełko na pamiątkę. Po obiedzie udaliśmy się do Juraparku w Solcu Kujawskim, a tam czekały na nas kolejne atrakcje, m.in. seans w kinie 5D, zwiedzanie Muzeum Ziemi, Juraparku i Parku Owadów. Późnym wieczorem wróciliśmy na pyszną i ciepłą kolację.
Wczesnym rankiem, w środę, po śniadaniu i zaprowiantowaniu, wybraliśmy się na wycieczkę do Poznania. Na początku zwiedzaliśmy kolejką jeden z największych w Polsce ogrodów zoologicznych, gdzie mogliśmy podziwiać gatunki zwierząt nie tylko z naszego kraju. Duże wrażenie wywarły na nas olbrzymie tygrysy, słonie, które korzystają z wielkiego, nowoczesnego wybiegu oraz różne gatunki motyli w motylarni. Następnie udaliśmy się do palmiarni, gdzie pani przewodnik bardzo ciekawie opowiedziała nam historię o różnych niezwykle interesujących roślinach, z którymi mamy styczność na co dzień, jednak nie zawsze zwracamy na nie uwagę. Pokazała nam m.in. nasiona kakaowca, kawy, prawdziwe drzewo bananowe z owocami, drzewo cynamonowe, liczne gatunki kaktusów, orchidei. Po obiedzie nieco zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Orłowa.
W czwartek mogliśmy nieco dłużej pospać, ale również tego dnia czekało na nas wiele atrakcji. Zaraz po śniadaniu wyjechaliśmy do Torunia, gdzie na początku udaliśmy się do Domu Legend Toruńskich- interaktywnego muzeum połączonego z teatrem. W ciekawy i humorystyczny sposób toruńskie mieszczanki opowiedziały nam historie legend, m.in. o Flisaku i Krzywym Domu. Po południu udaliśmy się do kina Cinema City na przepiękny film rysunkowy pt. „Sekrety morza”. Opowiadał on o 6-letniej Sirszy, która wraz ze swoim bratem udaje się w magiczną podróż, podczas której odkrywa, co stało się z jej matką oraz jaką wartość ma rodzina. Po seansie zjedliśmy pyszne lody, a w czasie drogi powrotnej udaliśmy się na obiad do pizzerii „Na zakręcie”. Po powrocie do Orłowa odbyły się zajęcia sportowe, natomiast wczesnym wieczorem wszyscy miło spędzili czas przy ognisku. Na zakończenie dnia odbyła się zabawa- karaoke.
W przedostatni dzień kolonii letnich pojechaliśmy do Wąbrzeźna. Najpierw udaliśmy się do siedziby Państwowej Straży Pożarnej, gdzie poznaliśmy warunki pracy jednej z najnowocześniejszych jednostek w Europie. Mieliśmy okazję zobaczyć strażaków w akcji, gdyż podczas naszej wizyty zostali oni wezwani na miejsce, gdzie leżący konar drzewa spowodował utrudnienia w ruchu. Nowoczesny budynek i sprzęt, jakim dysponują wąbrzescy strażacy, zrobił na wszystkich duże wrażenie. Po południu miło spędziliśmy czas na kręgielni „Mango”. Ostatnią „wyjazdową” atrakcją była wizyta na pływalni w Kowalewie Pomorskim. Każdy mógł zaprezentować swoje umiejętności pływackie, pobrykać w wodzie, zrelaksować się w jacuzzi. Po powrocie do Orłowa zjedliśmy obiad, po którym był czas na odpoczynek. Po południu dzieci uczestniczyły w grach i zabawach sportowych, natomiast wieczorem odbyło się podsumowanie kolonii oraz pożegnalna dyskoteka.W sobotę po śniadaniu dzieci udały się wraz z rodzicami do swoich domów.