Unieszkodliwianie azbestu w Gminie Płużnica
Gmina Płużnica przystąpiła do programu finansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Toruniu na demontaż, utylizację i transport azbestu. Chęć udziału w przedsięwzięciu zgłosiło 17 osób, zgłaszając demontaż 67 ton azbestu z różnych obiektów budowlanych. Na ten cel gmina otrzymała dotację w wysokości 67 376 zł.
Obecnie trwa postępowanie przetargowe dotyczące wyłonienia firmy, która wykona zadanie.
- Łącznie na terenie gminy Płużnica jest 278 054,83 m2 (ok. 4 448,9 ton) płyt falistych azbestowo-cementowych. W roku 2011 zutylizowano 73,15 ton azbestu o powierzchni 4 540,61 m2. W tym roku do końca czerwca zostanie unieszkodliwione kolejne 67 ton, co razem stanowi 3,15% ogólnej ilości. Bezpieczne usunięcie wszystkich wyrobów zawierających azbest z terenu gminy i ich unieszkodliwienie powinno zostać wykonane do końca 2032 roku. Zgłoszenia od mieszkańców przyjmujemy na bieżąco. W ten sposób chcemy być przygotowani, gdy ogłoszony zostanie przez WFOŚiGW w Toruniu kolejny konkurs w tym zakresie - informuje wójt Marcin Skonieczka.