W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Płużnica Edukacja, współpraca, rozwój

Urząd Gminy uzyskał certyfikat ISO

ISO 1Urząd Gminy w Płużnicy uzyskał certyfikat potwierdzający, iż system zarządzania spełnia wymagania Normy PN:EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług administracji publicznej na rzecz społeczności lokalnej oraz realizacji zleconych zadań rządowych.


PN:EN ISO 9001:2009 to międzynarodowa norma określająca, że instytucja świadczy usługi na najwyższym poziomie. Jej wdrożenie w płużnickim urzędzie dokonane zostało w ramach projektu „Przygotowanie administracji samorządowej do skuteczniejszego działania” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Proces przygotowań rozpoczął się od szkoleń wszystkich pracowników. Na pełnomocnika ds. Zarządzania Jakością powołano Zastępcę Wójta, Magdalenę Szczepanik. Auditorem wiodącym w urzędzie została natomiast Agata Mika. Po przygotowaniu niezbędnych dokumentów, system zarządzania jakością rozpoczął funkcjonowanie 15 marca 2012 r. Kolejnym etapem było przeprowadzenie auditów wewnętrznych we wszystkich komórkach organizacyjnych urzędu i na wszystkich stanowiskach pracy. Ich celem było zbadanie poprawności postępowania urzędników w wykonywaniu swojej pracy.

W dniu 4 września 2012 r. rozpoczął się proces certyfikacji prowadzony przez Barbarę Żelezik, auditora wiodącego z Polskiej Izby Handlu Zagranicznego Certfikacja sp. z o.o. Audit zakończono w dniu 11 września 2012 r. Dostarczył on wystarczającej ilości dowodów na to, że system zarządzania jakością Urzędu Gminy w Płużnicy został wdrożony i jest utrzymywany zgodnie z wymaganiami normy. Uwieńczeniem całego procesu było uroczyste wręczenie certyfikatu w dniu 26 września 2012 r.

- Wdrożenie norm ISO w Urzędzie Gminy w Płużnicy ma wpływ przede wszystkim na poprawę funkcjonowania urzędu poprzez wzrost jakości świadczonych usług, które zadowolą klientów, zaspokoją ich potrzeby i wymagania w ramach obowiązującego prawa. Ponadto ma wpływ na wzrost efektywności pracy oraz doskonalenie warunków organizacyjnych i technicznych urzędu - wyjaśnia zastępca wójta Magdalena Szczepanik

- Misją naszego urzędu jest świadczenie usług administracyjnych, które zadowolą klientów, zaspokoją ich potrzeby i wymagania w ramach obowiązującego prawa. Aby skutecznie realizować tak zdefiniowaną misję, niezbędne jest ciągłe dbanie o jakość świadczonych usług i doskonalenie organizacji. Proces ten wymaga stałego zaangażowania pracowników urzędu - dodaje wójt Marcin Skonieczka.

certyfikat 01

Polityka Jakości Urzędu Gminy w Płużnicy