W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gmina Płużnica Edukacja, współpraca, rozwój

Droga w Płąchawach przebudowana

Gmina Płużnica zakończyła inwestycje przebudowy drogi gminnej w miejscowości Płąchawy. 16 czerwca 2022 r. inwestycja została odebrana, a mieszkańcy mogą korzystać z nowej i bezpiecznej nawierzchni. Koszt inwestycji to ponad 900 tys. złotych.

Budowa dróg asfaltowych, to jedne z najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców inwestycje. Od 2011 roku, gmina Płużnica przebudowała około 40 km dróg. Na ten cel wydatkowaliśmy ponad 24 mln zł, z czego około 12,7 mln zł pochodziło z pozyskanych dotacji. W kolejnych latach chcemy podtrzymać wysokie tempo realizacji inwestycji drogowych. W 2022 r. planujemy modernizację czterech kolejnych dróg gminnych o łącznej długości 5 km. W ten sposób zwiększamy bezpieczeństwo i komfort poruszania się po drogach gminnych. Niestety największym problemem pozostaje bardzo zły stan dróg powiatowych na terenie gminy Płużnica  – mówi Marcin Skonieczka, wójt gminy Płużnica. 

Przedmiotowa droga gminna ma numer 070101C, mierzy 930 metrów długości i łączy miejscowości Płąchawy i Pilewice, na terenie gminy Stolno. Znajdują się przy niej firma zajmująca się hurtową sprzedażą owoców i warzyw oraz rozproszona zabudowa zagrodowa. Wykonawcą inwestycji była firma Zakład Drogowo Budowlany ROGOWO Sp. z o.o. S.k. Zadanie kosztowało gminę Płużnica 914 404,60 złotych, z czego 412 786,00 zł stanowiło dofinansowanie pochodzące z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

W ramach inwestycji usunięto warstwę ziemi urodzajnej z poboczy i gruntów, nawierzchnię oczyszczono i pokryto emulsją asfaltową. Nowa droga wykonana jest z warstwy wiążącej betonu asfaltowej o grubości 6 cm oraz warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej o grubości 4 cm. W miejscach występowania przystanków komunikacyjnych zaprojektowane zostały perony z kostki brukowej o grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej. Firma wykonała również konstrukcję zjazdów na posesje oraz obustronne pobocze z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Dodatkowo przy drodze zamontowano radar z zasilaniem solarnym, by zmniejszyć ryzyko przekraczania prędkości przez kierowców. 


Przed 




PO