S5 z Grudziądza do Ostródy
Najkorzystniejszy wariant
Na podstawie wyników analizy wielokryterialnej ZOPI wskazano jako najkorzystniejszy wariant W1A z węzłami Sarnowo (A1), Radzyń Chełmiński, Świecie nad Osą po stronie woj. kujawsko-pomorskiego oraz W4 z węzłami Mierzyn, Biskupiec, Iława Południe i Franciszkowo po stronie woj. warmińsko-mazurskiego.
Co dalej
Kolejnym, finalnym krokiem oceny dokumentacji będzie planowane na maj br. posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Podobnie jak w przypadku ZOPI, udział w nim wezmą pracownicy GDDKiA, projektanci opracowujący dokumentację oraz przedstawiciele instytucji zewnętrznych zainteresowanych ocenianą inwestycją.
KOPI przeprowadzane zostanie w celu akceptacji dokumentacji. Protokół z posiedzenia KOPI stanowić będzie podsumowanie części posiedzenia z udziałem interesariuszy zewnętrznych oraz części technicznej, na której omawiane są rozwiązania projektowe.
W protokole KOPI rekomendowany jest wariant przebiegu inwestycji lub wariant rozwiązań technicznych do kolejnego etapu przygotowania inwestycji, w tym m.in. do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Zostanie ona wydana w postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez właściwego dla danej inwestycji regionalnego dyrektora ochrony środowiska.
RPBDK
Budowa drogi ekspresowej S5 z Ostródy do Grudziądza jest częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Odcinek o łącznej długości ok. 90 km połączy południową obwodnicę Ostródy, której zachodni odcinek kończy się w Wirwajdach, z gotową już drogą ekspresową S5 (za pośrednictwem A1) w kierunku Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia. Drogą ekspresową S5 między Ostródą a Grudziądzem planowo pojedziemy do 2033 r.
PLAN ORIENTACYNY S5 Wirwajdy - Nowe Marzy
Obecna S5 w okolicach Gruczna. Zdjęcie poglądowe
Rondo w Wirwajdach na S5. Tu rozpocznie się dalszy przebieg S5 w kierunku Grudziądza